reklam

EN ÇOK İZLENEN 20 REKLAM FİLMİNİN EN İYİLERİ

   
   Ad Week dergisinin yaptığı bir araştırma, dünyanın en büyük video paylaşım sitesi olan YouTube'da en çok izlenen 20 reklam filmini bizlere sundu.Birbirinden güzel reklam filmlerini barındıran bu listeden en beğendiğim 5 reklam filmini bu yazımda sizlere sunacağım.


1 )Volkswagen-The Force

   Her yeni modeline, yeni bir reklam gözüyle baktığım ve adeta sırf reklam çekmeleri için yeni model çıkartmalarını beklediğim Volkswagen yine harika bir iş çıkarmış.Dünya genelinde efsane haline gelmiş Star Wars filminden, Darth Vader kılığında bir küçük çocuğun kullanıldığı film yüzümüzde bir gülümsemeye sebep olurken, Volkswagen kalitesini tekrar belli etmiş.54 milyon kez izlenen bu reklam filmi listede 3. sırada yer alıyor.



2 )Old Spice-The Man Your Man Could Smell Like

   Kesinlikle fenomen olmayı hak eden ve de olan bir hitap şekliyle Isiah Mustafa, Old Spice'ın bu reklamını  42 milyon defa izletmeyi başarmış ve listede 5. sırada yer almış.Defalarca izlediğim bu reklam filmi benim listemde ise 2. sırada.



3) Nike-My Time is Now

   Belki futbolcu olmamın da bir etkisi vardır bu olayda ama ben hep futbol reklamlarını sevmişimdir.Özellikle bu yönde yapılan reklamların kaliteli olması da benim gibi düşünenler için bir avantaj.Nike, Euro 2012 öncesi yaptığı bu reklamda dünyaca ünlü yıldızlarını kullanarak futbolun eğlenceli yanını bizlere yansıtmış ve sürpriz olarak bir de LeBroN James'i kullanmış.Benim listemde 3 numara olan bu reklam en çok izlenenler listesinde ise 20 milyon izlenme ile 14. sırada


   
4 ) Acura-Transactions

   Güzel bir senaryoya sahip bu reklam filmi ise kaliteli oyuncularla birleşince gerçekten izlenmeye değer bir proje olmuş.İzlerken yüzümüzü de güldüren bu film 18 milyon izlenme ile 15. sırada kalsa da ben kendi ilk 5'imde bu reklama 4. sırada yer veriyorum.



5 ) DC Shoes-Ken Block's Gymkhana Five

   Açık konuşmak gerekirse bu reklamı buraya koymamın tek sebebi Ken Block'un muhteşem performansı.Arabasına sanki küçük bir çocuğun oyuncağıyla oynaması gibi hükmeden Ken Block, reklam yayınlanalı henüz 1 ay bile olmamasına rağmen 24 milyon izlenme ile dev listede kendisine 11. sıradan yer bulmuş.



Listenin tamamını görmek isteyenler ise aşağıdaki linkten listeye ulaşabilirler.

20 Most Watched Ads Ever YouTube


NEREDE O ESKİ PEPSI REKLAMLARI


   Eski Pepsi reklamlarını hepimiz hatırlarız herhalde.O dünyaca ünlü futbolcuların, şarkıcıların oynadığı, televizyonda karşımıza çıkınca kanalı değiştirmediğimiz hatta ara sıra internetten açıp izlediğimiz reklamları.Reklam izlemeyi seven küçük bir çocuk olduğum o dönemlerde izlediğim bu reklamlar benim reklamcılığı seçmemde kesinlikle etkili olan reklamlar arasındadır.
   Bu reklamlar tabii ki yurt dışı ajansları tarafından yapılan, yüksek bütçeli reklamlardı.Şimdilerde ise Alametifarika tarafından yapılan reklamlarını izlemekteyiz Pepsi'nin.

   Neyse, gelelim sadede; başlıktan da anlaşılacağı gibi biraz karşılaştırmalı bir yazı olacak bu ama şimdiden söyleyeyim, reklamın içindeki sübliminal mesajları inceleyip, aslında amaçlananın yansıtılması gibi fazla terimler içeren bir inceleme olmayacak bu yazı.Daha çok reklamları izlerken aklımdan geçenleri size anlatacağım bir yazı olacak.

   


   Pepsi yakınlarda logosunu değiştirdi ama tabii ki tek değişen şey logo değildi.Coca-Cola'nın karşısında hep ikinci planda kalan Pepsi, özellikle o yayınladığı efsane reklamlarla Coca-Cola'ya karşı elinden geleni fazlasıyla yapıyordu.Fakat özellikle şirketin son reklamları yüzünden insanlar adeta Pepsi'den soğur oldu.
   Seda Sayan'dı, Kenan İmirzalıoğlu'ydu derken en son Bülent Ersoy'a ve Azra Akın'a dayanan Pepsi reklamları, sadece senaryolarının kötülüğüyle de kalmıyor adeta bir telefon operatörü gibi reklamın içinde sadece konuşma dakikasından ve bedava mesajlardan bahsediliyor.Coca-Cola'nın gündeme göre hareket etmeyen ve sadece klasik tadını hatırlattığı, belirli değerleri olduğundan bahsettiği reklamlarına karşı Pepsi eski dönem reklamlarıyla çok güzel bir rekabet ortamı sağlamıştı.Ancak yeni nesil reklamlar sadece yeni dönemin gündem isimlerini alıp adeta onları şaklaban yapmaktan öteye geçemiyor maalesef.

  Biraz örneklerle devam edeceğim yazıma.Mesela bu reklamı bilmeyen yoktur kanımca ve kimse gördüğünde şimdiki reklamlara olduğu gibi 'değiştir değiştir' dememiştir.


   Bir de bu örneğe bakalım.Sosyal medyada kendisine edilmedik küfür kalmayan ve güya Coca-Cola'nın kutup ayısıyla dalga geçilmek istenen bu reklamı çoğumuz görmek, duymak bile istemiyoruz.Çok daha kötü versiyonları olan bu reklamın sadece bu kısmı bile Pepsi'ye karşı bir antipati beslemeye yetecek türden.



   
   Reklamlarında futbolcuları çok fazla kullanan Pepsi o dönemin en meşhur futbolcularını tekrar bir araya getirdiği bu reklamında ise sadece futbolla ilgilenenlerin değil, herkesin keyif alabileceği türden, üstelik Almanların en büyük festivalini kullanarak, 2006 Dünya Kupası'na özel yine çok hoş bir reklamla çıkmıştı karşımıza.



   Son olarak Azra Akın'ın rol aldığı ve iftar sofrasındaki aile sıcaklığının yansıtılmaya çalışıldığı ancak sadece itici ikizler ve inanılmaz kötü bir Nasreddin Hoca esprisinin hatırlandığı bu reklam bana bile bu yazıyı yazdıracak kadar kötüydü.




    Pepsi'nin güzide reklamlarını çok rahatlıkla arttırabiliriz ama ben buraya sadece 2 örnek koydum.Maalesef ki kötü reklamlarını da aynı şekilde arttırabiliriz.
   Yazının başında da söylediğim gibi bu sadece genel görüşlerimi belirtmek istediğim bir yazı ve teknik açıdan büyük değerlendirmelerin, eleştirilerin olmasının sebebi bu.


   Umuyoruz ki tekrar o güzel reklamlarını izleyebiliriz Pepsi'nin.Fakat bence bu imajını toplamak için Türkiye'de çok büyük işler yapması gerek dünya devi Amerikan firmasının.





Günün Fırsatı 

  

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNDEN BÜYÜK BAŞARI


   Bu yıl ikinci kez düzenlenen ve artık İstanbul dışından da yarışmacı kabul eden AB YOLUNDA GENÇ İLETİŞİMCİLER YARIŞMASI sonuçları açıklandı.Bu yıl yarışmaya 23 ilden 45 üniversiteden 4 kategori de toplam 250 proje sundu.

   Yarışmacıların amatör olarak katıldığı yarışmada Anadolu Üniversitesi'nden Fırat İnce, Bengü Sarıca, Barışcan Bozoğlan ve Mustafa Uysal ''It is time for Turkey'' adlı projeleriyle TV kategorisinde birincilik kazandı
   'For a more powerful Europe, It is time for Turkey' sloganının kullanıldığı videoda Avrupa ekonomisini sembolize eden çarklar kullanılmış ve ortak hareket sonucunda güçlenen ekonomiler anlatılmış.Gerçekten de birinciliği hakeden bir video olmuş emeği geçen herkesi kutlamak gerek.Videoyu merak edenler ise bağlantıya tıklayarak videoya ulaşabilirler:  It is Time For Turkey

   Yarışmada diğer birinciler ise şöyle ;

Radyo Kategorisinde : Kocaeli Üniversitesi'nden Aygün Kaplan'ın ''AB Yıldızlar Karması'' adlı projesi.

Basın ve Açık Hava Reklamı Kategorisinde : TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nden Rabia Beyza Göçer'in ''Color Bridness'' adlı projesi.

İnternet ve Sosyal Medya Uygulamaları Kategorisinde : Kocaeli Üniversitesi'nden Mustafa Tuncer ve Yasin Işık'ın ''Eureka Bilgi Yarışması'' projesi.



SATMAK İÇİN DEĞİL TANINMAK İÇİN 


   Artık firmalar hem daha kaliteli veri elde ettiği için hem de daha ucuz olduğu için internet reklamlarını seçmekte.Şüphesiz ki dünyanın en kalabalık üçüncü ülkesi olarak adlandırılan Facebook ta böyle düşünen şirketler için bulunmaz nimet.Çünkü hedef kitlenizi başka hiç bir yerde bulamayacağınız kadar detaylı seçip, direkt olarak onlara ulaşma imkanınız var.Ancak AdAge''in yapmış olduğu bir anket bize firmaların Facebook'u sadece ürün satmak amaçlı kullanmadıklarını gösterdi.

 

      Sonuçlara göre şirketler Facebook'u daha çok adlarını duyurmak için kullanıyor.Genel amaçları ise insanları sitelerine çekmek.Bir ürün tanıtıp oradan direkt satış yapmak isteyenlerin oranı fazlasıyla düşük.Zaten Facebook reklamlarından satış olarak iyi bir grafik yakalayan şirket de pek yok.
   Facebook şu an için artan bir reklam trafiği yakalamış durumda ama daha iyi sonuçlar elde etmek için doğrudan satış oranlarının neden düşük olduğu konusuna bir çözüm bulmalı.



GÜZEL BİR YAZI OLMUŞ


   Daha önceki AB YOLUNDA GENÇ İLETİŞİMCİLER YARIŞMASI'nda birincilik kazanan videonun yapımcılarından olan bir ağabeyimin yazısını özellikle benim gibi genç reklamcı adayları için faydalı olabilir düşüncesiyle sizinle paylaşayım dedim.Buyurun, iyi okumalar;

Reklamın 3 Dehası

APPLE'A EĞLENCE ÇIKTI


   Apple geçtiğimiz günlerde Samsung Galaxy Tab'in bir iPad kopyası olduğu gerekçesiyle açtığı davanın şaşkınlığını yaşadı.Çünkü İngiliz hakim Colin Birss ortada bir kopya çekmenin olmadığını söyledi ve bunu Galaxy Tab'in iPad kadar havalı olmamasına bağladı.Buraya kadar her şey güzeldi fakat İngiliz hakim Apple'ın bu sonucu reklam aracılığıyla insanlara aktarmasını isteyince Apple yöneticileri bu karara karşı çıktı.



   Rakip firmanın reklamını yapmak bakkal amcalar için bile zorken dünya devi iki rakip firma için bu durumun ne sonuçlar doğuracağı ortada.Fakat Apple bu durumu lehine çevirebilir, kilit cümle 'Galaxy Tab, Apple kadar havalı değil' sayesinde.

   Apple kendi internet sitesinde ve diğer mecralarda bu sloganı kullanarak çok güzel reklamlar yapabilir, üstelik kimse de rekabet yasası diye karşı çıkamaz çünkü mahkeme kararı böyle.
   'Galaxy Tab çalıntı değildir çünkü iPad kadar havalı değil' ya da 'Galaxy Tab'in çalıntı olduğunu düşündüğümüz için özür dileriz, onun iPad kadar havalı olmadığını göremedik' tarzında fikirler üstüne çok güzel reklamlar yapılabilir.Zaten internet de dolaşan fikirler de bu tarzda.



   İlk başta canını sıkan bu kararı Apple bu şekilde değerlendirir mi bilinmez ama bana hiç kaçırılacak bir fırsat gibi gelmedi.Hele ki rekabetin bu dozda yüksek olduğu bir ortamda Apple'a eğlence çıktı demek yanlış olmaz.İlerde neler olacak hep birlikte göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder